The Nose - Op zoek naar Blamage

 

scenario, regie & productie

AVRO / IDTV Docs, 52.30 minuten

www.thenosefilm.nl

 

Alessandro Gualtieri is een eigenzinnige parfumeur die zijn nieuwste parfum Blamage wil baseren op toeval en fouten. Maar hoe verder hij reist om Blamage te vinden, hoe meer hij geconfronteerd wordt met zijn eigen rusteloosheid en perfectionisme. Wordt Blamage een echte blamage?

 

Zie ook www.nowness.com en

www.vimeo.com/ondemand/thenosefilm

Spelen voor het verleden

 

scenario, regie & productie

NCRV / PLUGGIN' Creative Lab, 55 minuten

www.spelenvoorhetverleden.nl

 

Toptalent op de harp Lavinia Meijer is uitgenodigd om een groot concert te geven in Zuid-Korea, haar geboorteland dat ze als geadopteerd meisje verliet. Hoewel haar focus ligt op de voorbereiding van het concert, zetten twijfels over haar Koreaanse verleden de voorbereiding in een heel ander daglicht.

Young Lady Business Academy 2.0

regie, montage & productie

social media, 1-8 minuten

www.elskedoets.nl

 

Zakenvrouw van het Jaar Elske Doets wil jonge meiden met een droom stimuleren en helpen. Daarom is ze de Young Lady Business Academy gestart: een week lang krijgen 25 meiden workshops van topvrouwen en werken ze aan hun pitch. De winnaar wint een zakenreis naar New York.

Vlisco 170 jaar

 

creative producer

Hotel Rebel, 2 minuten

Om te vieren dat textielbedrijf Vlisco 170 jaar bestaat werd een campagnefilm bedacht die de kracht van de Afrikaanse vrouw laat zien. Ik ging mee als creative producer naar Nigeria, New York en Noorwegen.

Amtrak New York - San Francisco

 

concept, regie, montage & productie

De Volkskrant, 4x 5 minuten

 

Voor De Volkskrant stapte ik in New York op de trein om pas in San Francisco uit te stappen. Onderweg maakte ik met cameraman Gregg Telussa korte portretjes van de passagiers en zo ontstond een dwarsdoorsnede van Amerika. Het resultaat was een mini documentaireserie en een fotoreportage van 2 pagina's in het reiskatern.

moodclips Jan Doets America Tours

regie, montage & productie

social media Jan Doets, 40x 0.40 minuten

www.jandoets.nl

 

Voor reisspecialist Jan Doets America Tours maakte ik 40 korte moodclips, die ieder een highlight van een bestemming in USA West laten zien.

De clips worden gebruikt op social media, beurzen en voor produktpresentaties.

Jellinek Ervaringsverhalen

regie, montage & productie

social media Jellinek, 4 minuten

www.jellinek.nl

 

Voor verslavingsinstelling Jellinek produceerde en regisseerde ik een korte film waarin vijf verschillende clienten openhartig vertellen over hun verslavings-

problemen. Het concept is gebaseerd op de korte film die ik maakte voor KWF Kankerbestrijding (zie onder).

Uit de interviews zijn ook korte individuele portretten gemaakt.

voorlichtingsfilm Intake Jellinek

regie, montage & productie

social media Jellinek, 4 minuten

www.jellinek.nl

 

Voor verslavingsinstelling Jellinek produceerde en regisseerde ik deze korte film die laat zien hoe een intakeproces bij Jellinek verloopt. Met deze film wil Jellinek bij mensen met verslavingsproblemen de drempel verlagen om hulp in te schakelen.

 

promotiefilms NPI

 

regie, montage & productie

website NPI, 3x 2.30 minuten

www.npispecialist.nl

 

Voor de restyling van het Nederlands Psychoanalytisch Instituut regisseerde ik 3 korte films die ervaringsdeskundigen aan het woord lieten over hun traject bij NPI in een problematische periode van hun leven.

promotiefilm KWF Kankerbestrijding

 

regie & montage

website KWF, 2.40 minuten

www.samenloopvoorhoop.nl

 

Voor KWF Kankerbestrijding regisseerde ik een Purple Couch-video, een uit Amerika overgewaaide stijl om uit te leggen waar Samenloop voor Hoop voor staat.

Moodfilm fashion brand MariaLux

 

concept, regie, montage

MariaLux online, 2.30 minuten

 

Voor modemerk MariaLux maakte ik een artistieke impressie van de nieuwste collectie onder de noemer Until Death Do Us Part. De film is onderdeel van de online branding van MariaLux en is verspreid onder alle genodigden voor de modeshow tijdens de Amsterdam Fashion Week.

Onderweg

 

regie & productie

korte fictiefilm, 13 minuten

premiere Ned. Film Festival

selectie I've Seen Film Festival

 

Rover (25) is a young cab driver who drives his routes at night in a big city. He never gets involved with anybody. That is until a silent Asian girl locks herself in his cab to escape from harm. This time he is forced to get involved and to let go of his routine.

 

CRUSH

 

regie & productie

korte fictiefilm, 5 minuten

premiere Ned. Film Festival

competitie Festival Court Metrange

Unheard FIlm Festival Kriterion

 

In this short film noir a man driving home gets lost in time and space under the spell of a mysterious femme fatale.

Film means light, but we were interested in the absence of light. How much can you hide in the dark and still tell a story? In other words: how far can you stretch suggestion?

Zoete Tomaat

 

regie & scenario

korte kinderfilm, 8 minuten

premiere Cinekid

selectie Ned. Film Festival

selectie Seoul NFF

 

Een Koreaans geadopteerd jongetje vraagt zich af waar hij vandaan komt. Met een zoete tomaat in zijn hand gaat hij de straat op, maar de bloemenman, de kok en de groenteman kunnen het hem niet vertellen, maar achter de deuren van de bibliotheek schuilt een droom. Een Koreaanse vrouw geeft hem een nieuwe vrucht en het antwoord op zijn vraag.

LUX

 

regie

korte experimentele film, 7.30 minuten

premiere Ned. Film Festival

 

Kijken met je ogen dicht, maakt licht.

PAUL RIGTER

REGISSEUR

ACTEUR

PRESENTATOR

LINKS

CONTACT